آکادمي استادآموز

مشکل اعداد در اکسل |آکادمی استاد آموز

مشکل اعداد در اکسل

  • نمایش اعداد بیش از 15 رقم در اکسل

  • مشکل در نشان دادن اعداد در اکسل و نمایش علامت ###

  • تغییر فرمت اعداد به فارسی در اکسل(فارسی کردن اعداد انگلیسی) 

  • نمایش فرمت کیلوگرم در اکسل

نمایش اعداد بیش از 15 رقم در اکسل

وقتی در خانه های اکسل اعداد بزرگتر از 15 رقم وارد می کنیم اعداد بصورت نماد علمی نمایش داده می شود و درک آن برای بسیاری از افراد مشکل می باشد .

برای حل مشکل اعداد بزرگ در اکسل و نمایش آنها صورت عادی می توانیم از دو روش استفاده کنیم :

روش اول حل مشکل اعداد در اکسل:

اعداد را بصورت متنی در خانه وارد کنیم برای اینکار قبل از ورود اعداد از علامت ‘  استفاده می کنیم سپس عدد را وارد می کنیم . اگر کیبورد انگلیسی باشد با فشردن دکمه (گ) این کاراکتر درج می شود .

مشکل استفاده از این روش ، این هست که دیگه محتوای سلول عدد نمی باشد و متن هست و اگر بخواهیم محاسبات عددی داشته باشیم امکان پذیر نیست.

روش دوم حل مشکل اعداد در اکسل:

Format cells در اکسل
Format cells در اکسل

خانه یا ستون مورد نظر را انتخاب می کنیم و با فشردن کلید میانبر ctrl+1 پنجره فرمت سل را باز می کنیم و یا اینکه از تب Home گروه فونت  یا گروه Alignment  یا گروه Number مطابق شکل در قسمت پایین و سمت راست ، فلش را کلیک می کنیم.

Format cells در اکسل

در پنجره فرمت سل ، سربرگ Number در قسمت Category گزینه General را انتخاب می کنیم تا اعداد به همان فرمتی نمایش دهده شوند که کاربر وارد می کند در این حالت اعداد بزرگ بصورت عدد نمایش داده می شوند .

مشکل در نشان دادن اعداد در اکسل و نمایش علامت ###

وقتی اعداد یا تاریخ در اکسل وارد می کنیم و محتوای سلول بصورت #### نمایش داده می شود علت این مشکل این هست که ، عرض سلول یا ستون نسبت به محتوا کمتر می باشد و باید ستون مربوطه را عریض تر نمایید .برای مطالعه تغییر عرض ستون  می توانید از مقاله مدیریت ستون وردیف ها استفاده نمایید.

تغییر فرمت اعداد به فارسی در اکسل

برای حل مشکل فارسی کردن اعداد انگلیسی در اکسل ، می توانیم سلول هایی که اعداد  انگلیسی در آنها نوشتیم  را انتخاب کنیم و با استفاده از تب Home گروه Alignment  انگلیسی بصورت فارسی نمایش داده شوند .

نمایش فرمت کیلو گرم در اکسل 

برای نمایش فرمت کیلو گرم در خانه های اکسل باید از تابع Convert  استفاده کنیم  این تابع یک نوع واحد  را به واحد دیگر تبدیل می کند 

( ,  ,  )convert=

 این تابع سه آرگومان ورودی دارد .

  1. Number(عددی که باید تبدیل شود به واحد دیگر)
  2. from unit(نشان دهنده واحد فعلی که متنی می باشد)
  3. to unit(نشان دهنده واحدی است که عدد اصلی باید به آن تبدیل شودو بصورت متنی می باشد )
خروج از نسخه موبایل